nl:nieuwsitems:20191207_kinderdag_witsanti

07.12.2019 Kinderdag Witsanti

Op donderdag 5 december jl. is voor de kinderen in Witsanti door Stichting Witsanti Educatief Centrum de “Kinderdag” georganiseerd op het Patje-veldje, dat tegenover de LBO-school in Witsanti ligt.
Ruim 200 kinderen hebben hieraan meegedaan.

Van 14:00 - 18:00 uur waren er diverse activiteiten zoals estafette lopen, touwtrekken, voetballen, slagbal, schminken, tekenen en knutselen. Verder waren in een grabbelton kleine cadeautjes voor de kinderen verstopt.

Van spelen word je hongerig en dorstig. De bami of nasi met bruine bonen en vlees, pannenkoeken en zakjes popcorn, en de softdrinks, de stroop en het water vonden gretig aftrek.

Verschillende sponsoren hebben het mogelijk gemaakt dat Stichting Witsanti Educatief Centrum het evenement geheel gratis aan alle kinderen kon aanbieden. Stichting Corantijn heeft een grote donatie geleverd voor deze activiteiten:
Schminkspullen, ballonnen en slingers om het terrein te versieren, zakken voor het zaklopen, een voetbal, lappen stof en artikelen om te tekenen en te knutselen. En voor de grabbelton waren 300 prijsjes ingepakt zodat geen enkel kind met lege handen naar huis zou gaan. Saskia Eertman en Robin de Moes, die stage lopen bij Stichting Witsanti Educatief Centrum, hebben de door Stichting Corantijn geschonken goederen bij Makandra op Welbedacht opgehaald.

De kinderen genoten van de sport-, spel- en creatieve activiteiten!

Er waren meerdere vrijwilligers aanwezig, die dit alles hebben begeleid.
Het was een groot succes en de organisatie kijkt vol tevredenheid terug op deze dag.