nl:archief2009:20091107_resultaat_project_opknappen_lijkkoets_voor_alliance

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

nl:archief2009:20091107_resultaat_project_opknappen_lijkkoets_voor_alliance [29-12-2018 16:34] (huidige)
Regel 1: Regel 1:
 +====== 07.11.2009 Resultaat project opknappen lijkkoets voor Alliance ====== ​

+<​html><​div><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vergane_lijkkoetjes.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vergane_lijkkoetjes.jpg"​ /></​a>&​nbsp;<​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance.jpg"​ /></​a>&​nbsp;<​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_1.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_1.jpg"​ /></​a>&​nbsp;<​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_2.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_2.jpg"​ /></​a>&​nbsp;​ </​div><​div><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_3.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_3.jpg"​ /></​a>&​nbsp;<​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_4.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​vervoer_lijkkoetsje_alliance_4.jpg"​ /></​a>&​nbsp;<​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​dankbrief_alliance_koets.jpg"><​img border="​0"​ width="​131"​ height="​98"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​opknappenlijkkoets/​dankbrief_alliance_koets.jpg"​ /></​a></​div><​div></​div><​div>​De lijkkoets van het Javaanse dorp Alliance in het binnenland moest hoognodig worden opgeknapt. Het onderstel was nog in orde maar de&​nbsp;​ bovenkant was geheel vergaan. </​div><​div>&​nbsp;</​div><​div>​Onder de bezielende leiding van de heer Glenn Stock van de timmerwerkplaats van Stichting Mijn Droom te Paramaribo hebben straatjongeren gewerkt aan de koets. De jongeren leren op deze manier het vak meubelmaken en werken hierdoor ook aan hun toekomst.</​div><​div>&​nbsp;</​div><​div>​De vernieuwde lijkkoets is per pick-up vervoerd naar Alkmaar en vandaar per korjaal naar Alliance. Hier is de koets achterop de aanhanger van een tractor naar de stalling gebracht.</​div><​div>&​nbsp;</​div><​div>​De lijkkoets wordt weer gebruikt om bij een begrafenis het lichaam van de dode op een waardige wijze naar het mooie kerkhof te brengen.</​div><​div>&​nbsp;</​div><​div>&​nbsp;</​div><​div>​Clara Anbeek</​div></​html>​