nl:archief2009:20090827_hulp_voor_het_binnenland

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

nl:archief2009:20090827_hulp_voor_het_binnenland [29-12-2018 16:34] (huidige)
Regel 1: Regel 1:
 +====== 27.08.2009 Hulp voor het binnenland ====== ​

+<​html><​div><​font size="​2">​Buiten de vele instellingen welke Stichting Corantijn ondersteunt proberen we de bewoners in het binnenland een steun in de rug te bieden. Tijdens ons verblijf in Suriname hebben we daarom de dorpjes&​nbsp;​in het binnenland bezocht,&​nbsp;​o.a. de dorpen Jaw Jaw, Pikien Slee en Grantatai aan de boven Suriname rivier, samen met Rob Jansen hebben we de oudere en hulpbehoevende mensen bezocht en gekeken wat we als Stichting voor hen konden betekenen. Onderstaand is een kleine impressie van een aantal resultaten.</​font></​div><​div><​font size="​2">&​nbsp;</​font></​div><​div><​span><​table border="​0"​ cellspacing="​1"​ summary=""​ cellpadding="​5"​ width="​200"><​tbody><​tr><​td><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​uitstapje_NATSJ_2009/​IMG_0876.JPG"><​font size="​2"><​img border="​0"​ alt=""​ width="​200"​ height="​150"​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled.png"​ /></​font></​a></​td><​td><​font size="​2"><​strong>​Mevrouw Tembe Finisi</​strong></​font>​ <​ul><​li><​font size="​2">​90 jaar.<​span>&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;​ </​span></​font></​li><​li><​font size="​2">​Mevrouw is blind.&​nbsp;<​span>&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;​ </​span></​font></​li><​li><​font size="​2">​Heeft een laag/hoog bed, beddengoed en een rolstoel ontvangen.<​span>&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;​ </​span></​font></​li></​ul><​div><​em><​font size="​2">​Mevrouw is zielsgelukkig nu, zij kreeg tranen in haar ogen en moest lachen toen zij haar hulpmiddelen ontving. Zij wist duidelijk niet wat haar overkwam. </​font></​em></​div></​td></​tr><​tr><​td><​p align="​center"><​font size="​2">&​nbsp;</​font><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled2.png"><​font size="​2"><​img border="​0"​ alt=""​ width="​145"​ height="​192"​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled2.png"​ /></​font></​a></​p></​td><​td><​div><​font size="​2"><​span>&​nbsp;</​span><​strong>​Mevrouw Carmen Finisi</​strong></​font></​div><​ul><​li><​font size="​2">​44 jaar.<​span>&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;​ </​span></​font></​li><​li><​font size="​2">​Door een beroerte halfzijdig verlamd.</​font></​li><​li><​font size="​2">​Alleenstaande moeder van 8 kinderen.</​font></​li><​li><​font size="​2">​Leeft van de AOW-uitkering van haar moeder, dat bedraagt 300 SRD (70 euro) per maand.</​font></​li><​li><​font size="​2">​Mevrouw heeft een rollator ontvangen waar zij erg blij mee is. </​font></​li></​ul><​div><​em><​font size="​2">​Nu moet er nog een pad komen tussen haar kookhut , woonhut en de hut van haar moeder! </​font></​em></​div></​td></​tr><​tr><​td><​font size="​2">&​nbsp;</​font><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled3.png"><​font size="​2"><​img border="​0"​ alt=""​ width="​200"​ height="​150"​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled3.png"​ /></​font></​a></​td><​td><​div><​font size="​2"><​strong>​Mevrouw Norma Poeketi</​strong></​font></​div><​ul><​li><​font size="​2">​51 jaar.<​span>&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;​ </​span></​font></​li><​li><​font size="​2">​Aan beiden benen verlamd.</​font></​li><​li><​font size="​2">​Heeft een hoog/laag bed, beddengoed en een passieve rolstoel gekregen.</​font></​li></​ul><​div><​em><​font size="​2">​Mevrouw moet nog een po-stoel krijgen omdat zij anders erg moeilijk naar het toilet kan. Zij is erg blij en gelukkig met haar nieuwe bed en rolstoel. </​font></​em></​div></​td></​tr><​tr><​td><​font size="​2">&​nbsp;</​font><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled4a.png"><​font size="​2"><​img border="​0"​ alt=""​ width="​200"​ height="​150"​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled4a.png"​ /></​font></​a></​td><​td><​div><​font size="​2"><​strong>​Mevrouw Leona Maila</​strong></​font></​div><​ul><​li><​font size="​2">​50 jaar.</​font></​li><​li><​font size="​2">​Halfzijdig links verlamd</​font></​li></​ul><​div><​em><​font size="​2">​Zij heeft een hoog/​laagbed,​ beddengoed en een passieve rolstoel gekregen</​font></​em></​div></​td></​tr><​tr><​td><​font size="​2">&​nbsp;</​font><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled5.png"><​font size="​2"><​img border="​0"​ alt=""​ width="​200"​ height="​150"​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled5.png"​ /></​font></​a></​td><​td><​div><​font size="​2"><​strong>​Meneer Kaletna Haabo</​strong></​font></​div><​ul><​li><​font size="​2">​34 jaar.<​span>&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;&​nbsp;​ </​span></​font></​li><​li><​font size="​2">​Door een ongeluk mist hij zijn linker onderbeen. </​font></​li><​li><​font size="​2">​Hij heeft een hoog/laag bed ontvangen.</​font></​li></​ul><​div><​span><​em><​font size="​2">​Nu wordt er uitgekeken naar een speciale fiets zodat meneer zich makkelijke en goed kan voortbewegen</​font></​em></​span></​div></​td></​tr><​tr><​td><​font size="​2"></​font><​a target="​_blank"​ href="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled6.png"><​img border="​0"​ width="​215"​ height="​323"​ alt=""​ src="​http://​www.stichting-corantijn.nl/​_media/​foto/​hulp_voor_binnenland/​untitled6.png"​ /><​font size="​2"></​font></​a></​td><​td><​div><​font size="​2"><​strong>​Meneer Frank Ernst Mangol</​strong></​font></​div><​ul><​li><​font size="​2">​41 jaar.</​font></​li><​li><​font size="​2">​Twaalf jaar geleden een ongeluk gehad in het binnenland van Suriname&​nbsp;<​span>​ waardoor meneer zijn ruggengraat en been zijn gebroken en hierdoor verlamd is geraakt vanaf zijn romp. Hij leeft met een 30 cm lange pen in zijn rug en een&​nbsp;​pen in zijn been.</​span></​font></​li></​ul><​div><​em><​font size="​2">​Meneer heeft van de Stichting Corantijn een elektrische rolstoel, een bed een po-stoel en 1 doos katheters gekregen.</​font></​em></​div><​ul><​li><​font size="​2">​Kort geleden is meneer met de rolstoel in de goot gevallen omdat de brug naar<​span>&​nbsp;​zijn huis kapot was. Zijn rolstoel is nu kapot (door het water) en kan niet meer gemaakt worden. </​span></​font></​li></​ul><​div><​em><​font size="​2">​Stichting Corantijn trok zich het lot van deze man aan en heeft inmiddels voor een andere rolstoel gezorgd.</​font></​em></​div><​div><​font size="​2">​Tijdens die val zijn er nekwervels verschoven en kan hij zijn armen niet meer goed gebruiken</​font></​div></​td></​tr></​tbody></​table><​font size="​2">&​nbsp;</​font></​span></​div><​div><​font size="​2">​Als je hoort en ziet hoe blij men is met dit kleine beetje hulp dan wordt jezelf ook gelukkig en ben je dankbaar dat je dit werk mag doen.</​font></​div><​div><​font size="​2">&​nbsp;</​font></​div><​div><​font size="​2">​Clara Anbeek</​font></​div></​html>​