Menu Sluiten

Hulpgoederen arriveren in eerste container 2023

Stichting Corantijn biedt hulp aan mensen in Suriname die het hard nodig hebben. Daarvoor worden medische en niet-medische goederen in ons depot verzameld, uitgezocht, ingepakt en in de container geladen.

Dan komt het moment dat deze vol zit en vertrekt richting de haven in Rotterdam. De eerste stap op weg naar mensen helpen.

Na de douanecontrole wordt de container aan boord geladen en verscheept naar Paramaribo.

Vervolgens per vrachtwagen naar onze opslag in Welbedacht waar vrijwilligers klaar staan om de container uit te laden en de dozen en pakketten voor distributie klaar te zetten.

Van daar worden de hulpgoederen naar mensen, het ziekenhuis en diverse instellingen gebracht, zoals in onderstaand overzicht te zien is:

nl_NL_formal