Peli organiseerde een actie voor Suriname

Afgelopen week kwam Peli met zijn ouders en buurman op bezoek op ons depot.
Mét een verrassing, maar eerst zijn verhaal.

Peli hoorde op het nieuws over de overstromingen in Suriname, dit greep hem aan. Hij wilde de mensen daar helpen en vatte het plan op om geld in te zamelen.
Het eerste wat hij deed was meedoen aan de kerstbomeninzameling in zijn woonplaats Almere. Voor iedere ingezamelde boom kreeg hij € 0,50, dit leek hem een mooie klus zeker omdat zijn ouders beloofden de opbrengst te verdubbelen. Al gauw was de tuin van zijn ouders gevuld, plaatsgebrek, wat nu? Hij stapte naar de buurman, die uit Suriname afkomstig is, en vroeg hem of hij hem in zijn actie wilde ondersteunen. Een volmondig ja volgde en Peli ging weer hard aan de slag.

In totaal had hij 160 bomen opgehaald, een gigantische prestatie vindt Stichting Corantijn!

Maar dit was nog niet alles, Peli wilde meer doen.
Bij zijn oma en buren ging hij karweitjes opknappen en kreeg daarvoor een vergoeding.
Ook keek hij rond in zijn kamer: “Op welke boeken en spelletjes ben ik uitgekeken? Is er kleding of zijn er schoenen die ik niet meer pas?”
Hij verzamelde dit alles en zette het te koop op Marktplaats.

In totaal verzamelde hij met zijn actie € 275,00 en kwam zijn donatie persoonlijk overhandigen.

Stichting Corantijn is supertrots op zijn geweldige inzet.
Peli werd met ballonnen, een bedankkaart en natuurlijk een drankje en versnaperingen onthaald.