Menu Sluiten

Eerstesteenlegging polikliniek Dankbaarkondre

In de regio van het dorpje Dankbaarkondre, Mast 71, wonen meerdere families in verschillende dorpen. Er zijn geen medische voorzieningen voor hen beschikbaar. De Surinaamse autoriteiten beschikken niet over de financiƫn om dit op te zetten.

Daar wil Stichting Corantijn in een gezamenlijk project met de Nieuw-Apostolische Kerk Nederland en de Nieuw-Apostolische Kerk Westdeutschland verandering in brengen door hier een polikliniek te bouwen en in te richten. In de buurt hiervan zullen twee woningen voor medisch personeel, arts en/of verpleegkundigen, worden gerealiseerd.

Op zaterdag 19 november jl. werd de eerste steen gelegd. Hierbij waren de districtscommissaris van Brokopondo, de heer Ludwig Mendelssohn, de directeur van Volksgezondheid, Drs. Rakesh Gajadhar Sukul, de directeur van de Medische Zending, de heer Herman Jintie, de arts van de polikliniek, Dr. Bagloe, en, namens Stichting Corantijn en de Nieuw-Apostolische Kerk, de heer Harvey Sanredjo aanwezig.

Ons streven is de polikliniek en woningen in april/mei 2023 gereed te hebben.

nl_NL_formal