Inrichten ruimte Burgerzaken in Snesikondre

De districtscommissaris van Sipalawini, de heer Osei Jabini, heeft Stichting Corantijn gevraagd om hulp bij het inrichten van een ruimte in het dorp Snesikondre zodat hij daar een afdeling Burgerzaken kan opzetten.

De behoefte hiervoor is groot omdat de bewoners in de regio op dit moment helemaal naar Paramaribo moeten om hun burgerzaken in orde te maken. De kosten van deze reis kunnen de mensen niet meer opbrengen. Het gevolg is dat er veel vervallen paspoorten en ID kaarten zijn, gescheurde familieboeken, en andere zaken die niet geregeld kunnen worden.

Inmiddels heeft Stichting Corantijn een alles-in-één printer, twee desktop computers, drie bureaustoelen en een touchscreen digibord voor dit doel geschonken. De laatste wordt gebruikt om door middel van video’s voorlichting te geven aan de bewoners.