Menu Sluiten

Succesvolle samenwerking met Wings of Support

Stichting Corantijn heeft, in een gezamenlijk project met Wings of Support, de EBG R.T. Wongsodikromo school in het dorpje Boxel opgeknapt.

Het was hard nodig. Er zaten gaten in de deuren, het gaas voor de ramen was verroest en/of kapot, het plafond was kapot of had lekkageplekken, de dakgoten lekten, er zaten scheuren in de muren en een deel van het sanitair was kapot of verstopt. Een deel van het schoolmeubilair was ook aan vervanging toe.

Medio 2020 is het project gestart. Door de coronamaatregelen in Suriname konden de arbeiders niet doorwerken omdat het werk regelmatig voor langere tijd moest worden neergelegd.
Daarnaast was de school tijdens de schoolvakanties gesloten, ook voor onze werkzaamheden.

Een deel van het schoolmeubilair was aan vervanging toe.

Leerlingen hebben geholpen bij het uitladen en het naar de klaslokalen brengen van de ‘nieuwe’ tafels en stoelen die Stichting Corantijn heeft geschonken. Verder zijn leermethodes en hobbymateriaal, om tijdens de lessen te gebruiken, aan de leerkrachten uitgereikt.

En dan komt de dag dat de school klaar is.

Men is zeer tevreden met het resultaat en blij en dankbaar voor alle hulp die de school heeft gekregen.

Namens Stichting Corantijn grote dank aan Wings of Support voor hun ondersteuning in dit project.

nl_NL_formal