Menu Sluiten

Preek van de Leek: Stichting Corantijn!

Op zondag 20 februari as. vindt er om 16:00 uur een Preek van de Leek plaats in de Protestantse Gemeente De Schutse te Uithoorn. De secretaris van Stichting Corantijn, Marion van Berkum, gaat dan voor in haar Preek van de Leek.

Wat houdt dit in? Men hoeft niet theologisch opgeleid te zijn om te preken of een inspirerend verhaal te houden. In de Preek van de Leek verbindt een leek haar of zijn passie met een Bijbelverhaal binnen een geheel naar eigen ideeën vormgegeven ‘dienst’. De leek is niet uitgekozen om haar of zijn geloofsovertuiging of kerkelijkheid, maar omdat ze iets te melden hebben en binnen Uithoorn en omgeving een BP-er, Bekende Plaatsgenoot, zijn. Elke Preek van de Leek is uniek omdat deze flink gekleurd wordt door de persoon die deze voorgaat.

Marion haar preek heeft als thema: ‘Goed voor jezelf – egoïstisch?’
Ouders met een groot sociaal hart en haar eigen levenservaring hebben Marion gevormd tot de mens die ze is geworden. Toch heeft ze haar vorming gedurende haar leven enigszins aan moeten passen. En geleerd om niet altijd de ander op de eerste plaats te zetten. Aanvankelijk vond ze dit een egoïstische houding… Ze leerde echter door eerst goed voor zichzelf te zorgen, er dan pas voor de ander te kunnen zijn. Voor de volle 100%.

Positief als ze is, stak ze haar handen uit de mouwen. In haar vrijwilligerswerk voor Stichting Corantijn, in het zorgen voor de kwetsbare medemens. Zoals in Jacobus staat: ‘een lichaam is dood zonder ziel, net als je geloof zonder daden’. Je kunt natuurlijk een girootje uitschrijven en geloven dat het zo wel goed komt. Soms kan dit door omstandigheden ook niet anders, maar daadwerkelijk iets voor een ander doen, dát geeft (haar) pas voldoening.

Zin om te komen luisteren?
Adres: De Schutse, De Mérodelaan 1, 1422 GB Uithoorn
Digitaal:
YouTube kanaal Protestantse Gemeente Uithoorn
Kerkomroep, Uithoorn, De Schutse

Geven voor de collecte kan nu al via onderstaande QR code.

nl_NL_formal