Menu Sluiten

Peter Petersenschool geeft onderwijs een boost

Vorig jaar nam Jan Dunning, een ouder van een leerling op de Peter Petersenschool, contact op met Stichting Corantijn. De school had een Surinameweek gepland in juni 2020. Het moest een groot feest worden en men zou een inzameling houden van rugzakken en schoolmateriaal. Het plan was om het oude schoolmeubilair aan Stichting Corantijn te doneren.
Men was benieuwd of wij hier interesse in hadden.
Jazeker!

De Peter Petersenschool was zo enthousiast over ons onderwijsproject, dat zij aanbood om een container te sponsoren die dan in Haren, Groningen, op het schoolplein zou worden geplaatst.
Deze geweldige kans nam Stichting Corantijn met beide handen aan.

Door de coronamaatregelen was het echter niet mogelijk om de Surinameweek te houden. De week is in twee delen geknipt: in juli een container vullen met schoolmeubilair en in september de Surinameweek houden.

Op 1 juli 2020 was het zover, de lege container werd op het schoolplein geplaatst.
Inmiddels was heel Haren in rep en roer. Zowel de middenstand alsook de bewoners sloegen aan het inzamelen.

De volgende dag stond alles klaar om ingeladen te worden. Het hele schoolplein stond vol.
Bureaustoelen, schoolmeubilair, fietsen van de fietsenhandelaar, pakken incontinentiemateriaal en medicijnkarren uit het ziekenhuis, zakken en dozen met kleding, etc.
Er werd af en aan gesjouwd door de leerlingen, het bestuur van de school en ouders.
Een kleine ploeg pakte de container vakkundig in.

Op 7 juli is de container gesloten.

Een paar dagen later, 10 juli, werd de container opgehaald. Noor, de dochter van Jan en Marlies Dunning, mocht de chauffeur helpen om de container op de vrachtwagen te laden. Stichting Corantijn stelt de documenten voor de expediteur en verscheper op.

Grote dank naar alle vrijwilligers voor hun spierkracht en inzet om dit mogelijk te maken.
Jullie maken heel veel kinderen én ouderen blij in Suriname!

Stichting Corantijn wil het bestuur van de Peter Petersenschool hartelijk danken voor hun genereuze gift om het vervoer van deze container mogelijk te maken.

Samen Sterk voor Onderwijs in Suriname.

N.B. :
Jan Dunning en zijn vrouw Marlies zijn geen onbekenden voor Stichting Corantijn. Samen hebben zij van 2004 tot 2007 het beheer gehad over ons voormalig NATSJ-huis. In dit internaat woonden jongeren uit het binnenland van Suriname om in Paramaribo voortgezet onderwijs te volgen.

nl_NL_formal